השוקולד הכי ישראלי שיש, זה שאין אף ילד או מבוגר שלא מכירים אותו, התחיל את דרכו עוד לפני קום המדינה, בשנת 1934. שמו המקורי היה בכלל "שמנונית". שם כשהיום נשמע לנו מוזר, אבל באותן השנים היתה לו הילה של איכות, כשאוכל עשיר בשומן נחשב ליתרון.

כבר מימי הפרסומות המוקדמות לשוקולד ה"שמנונית" הוא פורסם בעזרת דמותה של פרה, שעזרה ליצור את הקשר בין החלב לשוקולד איכותי ועשיר בטעם, ודי מהר האנשים החלו לקרוא לו שוקולד פרה, למרות השם הרשמי. בשנות ה-50 כבר לא היה אדם שלא קרא לו שוקולד פרה, והשם שמנונית הורד מהאריזות. למרות הפופולאריות של השם החדש, הוא לא הופיע בשום מקום באופן רשמי, והשוקולד נקרא פשוט "שוקולד חלב".

שנים של רענון
במשך שנים יוצר שוקולד החלב הרגיל באריזות עם עטיפת הפרה, והיה המוצר היחיד עם העטיפה הזו, אבל בשנות ה-90 הצטרפו שוקולדים חדשים אל מותג הפרה, כמו שוקולד לבן או שוקולד חלב עם תוספות כמו אגוזים, בוטנים ופצפוצי אורז.
בשנת 1997 ייצור הטבלאות עובר ממפעל עלית הותיק ברמת גן למפעל חדש יותר בנצרת, ובחרה מחליטים לרענן קצת את טבלת השוקולד הכל כך מוכרת, ועוברים לייצר אותה עם קוביית שוקולד אחת גדולה במרכז, ששווה בגודלה לארבע קוביות רגילות, וכך גם נראית הטבלה עד היום.

במשך כל השנים האלה המותג שלט כמעט לגמרי בשוק טבלאות השוקולד הישראלי, למרות קיומם של יצרנים מתחרים נוספים, אבל עם תחילת שנות האלפיים, כשהתחרות גברה, וגם מותגים מחו"ל החלו להימכר בכמויות יותר גדולות בארץ, החליטה עלית לחזק את התדמית של המותג ויצאה עם הפרסומות שכללו את הסיסמא "תמיד איתך, שוקולד פרה" בשנת 2002, למרות שנדמה שהסיסמא הזו היתה איתנו מאז ומתמיד. הפרה עוברת גם היא שינוי תדמית, עם פנים אנושיות יותר ובחלק מהפרסומות גם אנימציה שמאנישה אותה עוד יותר.
בשנת 2002 עלית החליטה לחזק את התדמית של המותג ויצאה עם הפרסומות שכללו את הסיסמא "תמיד איתך, שוקולד פרה" , למרות שנדמה שהסיסמא הזו היתה איתנו מאז ומתמיד
הפרה בשנות האלפיים
מאז, ובעצם עד היום, מותג הפרה לא מפסיק להתחדש ולהוסיף לשורותיו טעמים וגרסאות חדשות. בין החידושים הבולטים: בשנת 2002 מושקים שוקולדים עגולים בטעמי עוגות. ב-2005 יוצא אל השוק שוקולד פרה אוורירי, עם המון בועות אוויר בתוכו, שהפך לאחד הטעמים הכי נמכרים של המותג, עד היום.

את יום ההולדת ה-80 שלה חגגה הפרה ב-2014, עם עטיפות מיוחדות שציינו את יום ההולדת שלה וקמפיינים מיוחדים. השנה החשובה הבאה בתולדות חייה של הפרה היא 2016, השנה שבה גם רוענן עיצוב האריזות, יחד עם שינויים בשוקולד עצמו שהפכו אותו לעדכני ובריא יותר, עם כמות קטנה יותר של סוכר וגם הושק באותה השנה השוקולד "אקסטרא חלב", שזוכה לפופולאריות רבה בתוך שוקולד לנשנוש, וזכה עם השנים גם הוא לטעמים ותוספות שונות.
ב-2018 הושק שוקולד הבלונדי, שהפך מיד ללהיט ענק, והוא החידוש הגדול האחרון בתחום, עד שיגיע החידוש המרתק הבא.